“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”

5 July 2012

Muara Ikan Bakar Kuala Perlis

Wajib dikunjungi.

Itulah ayat yang saya katakan apabila bercerita mengenai tempat ini. Anda tidak perlu ragu-ragu untuk datang. Pilihan makanan laut yang segar, suasana nyaman dan anda juga boleh pilih jenis masakan yang diidamkan. Mereka semua handal memasak.

Hotel Putra Brasmana
Lokasinya terletak di persisiran pantai Kuala Perlis berhadapan Hotel Putra Brasmana. Saya pernah menyebutnya dalam post mengenai sosej jumbo di sini. Selain dari ikan, udang, ketam, kepah dan kerang, anda boleh menikmati udang mantis@lipan atau mentarang (jika bernasib baik). Selalunya ia bergantung kepada musim.

Pelbagai jenis ikan: jenahak, siakap, merah dll

Ada kerang biasa, kerang besar dan kepah

Ketam bunga dan udang mantis (bekas merah)
Kami telah cuba banyak gerai di sini. Tetapi akhirnya kami sepakat dan menyukai masakan di gerai no.3. Sangat rekomen kepada anda. Makan apa? Ok, siDia memang pakar dalam menu makanan laut ni. So, pilihan citarasa saya serahkan kepadanya. Saya tau makan aje...hehehe...


Udang mantis masak sambal

Ketam masak kicap

Kerang besar bakar

Ikan jenahak panggang basah

Air asam pedas & manis

Macam biasa nescafe tarik untuk siDia dan oren untuk saya
Banyak? Memang pun banyak untuk 2 orang. Siap orang sebelah jeling-jeling tengok meja kami penuh dengan lauk. Tapi saya makan sikit je (ehem..ehem..). Takdelah...memang makan sampai sengkak perut. SiDia memang tak suka bazirkan makanan. Sebab itu kalau nak makan seafood, kena time betul-betul teringin baru kami makan.

Terliur tak? Haa...bolehlah ajak family ke sana hujung minggu ni. Ajak buah hati lagi baik. Makan-makan boleh eratkan kasih-sayang tau. Contoh macam orang yang menulis ni (tunjuk pada diri sendiri).

Baiklah, sekali lagi saya ulang, wajib dikunjungi. Keseluruhan harga makanan kami malam itu ialah RM72. Memang berbaloi!



No comments: