“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”

21 April 2011

Lin, kau pergi jua...

Saya tengah layan blues petang-petang ni sambil dengar lagu Mohram. Mood nak buat keja terbantut bila dapat tau Lin dah dapat surat bertukar tadi. Ya, Lin akan memulakan tugas di pejabat baru di Putrajaya mulai 3 Mei kelak.

Alahai...tersentot perasaan. Mula-mula dulu lapor diri ke sini dengan Pah. Beberapa bulan kemudian, Pah minta tukar ke tempat yang dekat dengan keluarga. Pastu elok-elok duduk menyewa bersama Lin dengan penuh keceriaan dan keharmonian, Lin pulak akan pergi. Tak sampai setahun pun bersama. Sedih la pullokkk...!


Langkawi Trip

Semalam di Kolam Air Panas Ulu Legong. Masa saya ambil gambar ni Lin belum mandi ...hehehe

Waktu di Cameron Highlands. Ni pun jenuh saya pujuk nak ambil gambar cute ni...
 Saya bila lagi? Memang saya ada mohon bertukar. Kadang-kadang tak tahan juga menanggung expenses bila duduk jauh di seberang pulau. Sekurang-kurangnya boleh dapat pejabat yang berhampiran dengan rumah. Boleh berulang-alik. Tetapi nampaknya cuaca kelam je. Harapan nak dapat tu berat sebab ramai lagi yang mohon lebih terdahulu daripada saya. Yang telah berkeluarga dan ramai tanggungan. Setakat saya seorang diri (selain terpaksa bayar ansuran rumah sendiri dan rumah sewa) apalah sangat bebannya. Ye ke?

Sedih... Hmm...Saya agak Lin pun sedih walaupun dia gembira kerana hasratnya tertunai. Tempat jatuh lagi dikenang, inikan pula tempat bermain. Dalam hati, saya tetap berdoa Lin akan bahagia di tempat kerja yang baru. Jangan lupakan akak, dik. Saat-saat kita dok mengetoi kat rumah tu sentiasa dalam lipatan kenangan. Especially your sambal belachan power!


Cantik punya lentok kat PWTC (gambar paparazzi)

Selamat jalan adikku... Selamat berjaya di tempat baru...

No comments: