“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”

15 April 2011

Untuk si comel

Pada awalnya memang sangat blur nak bagi apa pada budak-budak sebagai doorgifts. Saya agak kalau bagi kerepek atau kuih, kurang menarik. Sebab budak-budak sukakan sesuatu yang warna-warna, manis & comel. Walau apapun, tema saya pastinya adalah makanan. Saya tak mau bagi sapu tangan ke atau key-chain ke pada diaorang ni. Bunga telur tu memang ada dalam list tapi itu untuk dewasa. Tetiba saya teringat sesuatu yang saya suka makan masa kecik-kecik dulu...

Cute kan?
Saya tak tau nak cari biskut ni kat mana. Kalau dulu memang mudah cari kat kedai runcit kat kampung. Sekarang ni masih dijual lagi ke? Nak buat doorgift mesti kena beli banyak. Kena cari pemborong. Ishk...tapi nak cari kat mana?

Satu hari, saya sembang-sembang dengan Ipah. Rupanya dia kata kat Gelugor tu ada sebuah kedai nama Halalan Toyyiban jual macam-macam jenis biskut. Termasuk la biskut ni. Ipah dengan baik hatinya belikan biskut ni untuk stok ofis. Syok tersangat bila dapat pegang biskut ni walaupun dalam hati tak sangka ketemu jua. Bila masuk dalam mulut... mmm sedapnya. Manis...rapuh... Kata Ipah lagi, biskut kat kedai ni memang pasti halal. Wah... ini lagi baik. Saya pasti pilih!! So, akan datang saya akan pergi kedai ni untuk berunding harganya. Tapi...takkan nak bagi ini aje. Mesti ada lagi sejenis dua yang lain untuk bagi kepada si comel. Akan difikirkan... Yang pasti menepati tema dan HALAL.

Hehe..seronoknya!

No comments: