“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”

20 May 2011

Kain sari jemeki

Petang kelmarin saya pergi meronda bersama Kak Ton ke Penang Street. Di situ terkenal dengan gelaran Little India. Sememangnya di situlah pusat pakaian dan peralatan keperluan kaum India. Tujuan saya nak mencari kain sari untuk dijadikan baju untuk majlis saya nanti.

Misi: Kain sari polos berjemeki
Warna: Putih atau kelabu
Bajet: maksimum RM100 (hehe...)

Kalau anda pergi ke situ, memang rambang mata di buatnya. Banyak pilihan kain, corak, harga dan warna. Dari kain sari sehinggalah ke baju punjab samada untuk lelaki atau wanita, kanak-kanak atau dewasa. Memang pening nak memilih. Semuanya berkenan.

Disebabkan excited sangat nak mencari kain, saya lupa nak snap gambar suasana di situ. Lain kali saya pergi, saya akan ambil gambar supaya anda dapat gambaran macamana Little India di Penang.

Sedikit hampa kerana warna dicari dengan bajet yang ciput tidak ditemui. Kata seorang penjual di situ, warna yang sering menjadi pilihan adalah warna terang. Putih hanya digunakan untuk kematian. Alahai...macam tu pulak. Dah tersentot perasaan.

Belek punya belek, saya terjumpa kain ni. Saya berkenan coraknya dan warnanya walaupun jauh tersasar tapi....mmm...cantik! Harganya believe it or not, RM55 only! Setelah berfikir 12x, saya pun beli. Dah berkenan sangat.

Malam tu saya tanya Z,"ok ke kalau kita pakai kaler kuning?"
Dia jawab," Warna apapun abang tak kisah. Asalkan warnanya cemerlang..." (Hee...jawapan yang dinanti-nantikan)


Cantik!

So, mission accomplish. Sekarang ni kena cari tailor plak area sini. Melalui tinjauan awal, harga upah mungkin sekitar RM150 untuk kain jenis macam ni. Sekiranya anda kenal tailor yang bagus, do inform me please. Saya berharap sangat kain ini akan bertukar menjadi baju yang akan menyerlah penampilan saya pada hari yang berbahagia itu nanti.

Haii...seronoknya...

No comments: