“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”

11 July 2012

BERTUKAR!!

Syukur Alhamdulillah...

Saya baru sahaja menerima surat makluman bahawa permohonan saya untuk bertukar ke Sungai Petani telah diluluskan. Saya diminta lapor diri pada 16 Julai iaitu minggu depan. Hati gembira tatkala membaca surat itu hinggakan zahir tak terucap.

Bila saya beritahu siDia, dia juga mengucapkan Alhamdulillah. Penantian beberapa bulan untuk hidup berdampingan bakal tertunai. Saya tidak perlu lagi meninggalkan dia di subuh Isnin dan bertemu semula lewat maghrib Jumaat. Saya tidak perlu lagi menanti 5 hari untuk melihat wajahnya.

Kepada yang bakal ditinggalkan...terutama anggota unit saya, dalam kegembiraan itu ada terselit rasa sedih. Sedih kerana selepas ini entah bila lagi kan bertemu. Jika bertemu, mungkin bilangan ahli sudah berubah. Tidak seperti sekarang. Sedih juga kerana bunyi riuh-rendah suara mereka hanya terpahat dalam memori. Tiada lagi sahut-menyahut dari hujung sana ke hujung sini.

Lagi sedih kerana selepas ini saya tidak lagi menjadi ahli pot luck. Walaupun masakan saya selalunya tak sedap (ada je kurang itu, terlebih ini) tetapi masak tetap masak hehehe...

Sedih memang sedih...tetapi hati saya lebih sedih setiap kali meninggalkan siDia. Syukurlah kali ini Allah memberkati permintaan saya. Saya mohon, agar saya dikuatkan iman dan semangat untuk terus berkhidmat di tempat baru.

Perpisahan saya dengan mereka di sini hanyalah sekadar jarak, bukan silaturrahim yang telah tersimpul kemas di sanubari.


2 comments:

Rin said...

REALLY happy for you babe! Akhirnya. Rezeki pengantin. Lepas ni boleh lah bekerja keras ke arah menambah rezeki anak. hehehehe

FaZa said...

InsyaAllah...looking forward to that too..