“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”

29 April 2013

Kek Coklat Lembap

Ida gelak besar bila saya beritahu dia yang saya dah pandai buat kek. Apa, dia ingat saya temberang ke? Siap 3 jenis kek lagi saya dah pandai buat. Ingat tak hari tu saya post resepi kek oren tu? Ok, selain itu saya juga dah pandai buat kek buah. Resepi asalnya adalah daripada Kak Sal, mantan staf saya.
 
So, dengan bersungguhnya Ida cabar saya kek untuknya pada hari raya nanti. Dia nak tempah siap-siap. Memandangkan saya tengah hamil sekarang, dia dah pesan, jangan bagi alasan tak dapat buat kek tu. Eiii...garangnya customer. Kalau dapat 5 macam dia pun jadilah. Bukannya dia nak bantu...

Belek-belek kamera minggu lepas, terjumpa beberapa gambar yang saya snap lepas buat kek coklat tu. Dengan eksyennya, saya nak tunjuk gambar kek ni pada dia. Biar dia melopong ketakjuban. Hehe...ingat kita ni "koman" sangat ke. Tu kira baru nak tunjuk gambar. Belum buat lagi bagi dia rasa.
 
Resepi kek ini kakak saya yang bagi. Dia download daripada internet. Rasanya kalau google pun melambak-lambak resepi ni ada. Cuma antara sesuai atau tidak aje dengan citarasa. Resepi yang saya dapat ni memang sedap dan mudah. Tengok saja pun dah tau gerenti sedap. Tunggulah nanti bagi Ida rasa. Biar kali ni saya pula gempak dia hehehe....
 
Kek yang siap diabakar

Ini sos coklatnya

Tara...kan sedap nampaknya tu!
 

2 comments:

Rin said...

Wa... aku pun impressed dgr ko da pandai buat kek.

FaZa said...

Mula-mula tu aku lagi impressed. Tak sangka berseni juga tangan aku ni dalam bab kek-mengekek...