“YA ALLAH, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA PERASAAN SEÐiH ÐAN ÐUKACiTA, AKU BERLINÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA LEMAH ÐAN MALAS, AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BAHKiL ÐAN PENAKUT ÐAN AKU BERLiNÐUNG KEPAÐAMU ÐARiPAÐA BEBAN HUTANG ÐAN TEKANAN PERASAAN.”“YA ALLAH, BUKAKANLAH UNTUKKU PiNTU-PiNTU KEBAiKAN, PiNTU-PiNTU KESELAMATAN, PiNTU-PiNTU KESiHATAN, PiNTU-PiNTU KENiKMATAN, PiNTU-PiNTU KEBERKATAN, PiNTU-PiNTU KEKUATAN, PiNTU-PiNTU CiNTA SEJATi, PiNTU-PiNTU KASiH SAYANG, PiNTU-PiNTU REZEKi, PiNTU-PiNTU iLMU, PiNTU-PiNTU KEAMPUNAN ÐAN PiNTU-PiNTU SYURGA, YA ALLAH YANG MAHA PENGASiH LAGi MAHA PENYAYANG.”

16 January 2013

Prolog Cuti-cuti Vietnam

Salam semua...
 
Hehe...agak terkejut gitu dengan entry kali ini? Tambah terkejut tengok ticker kat sebelah tu kan. Yalah, manakan tidak baru sahaja prolog untuk Kinabalu, dah bersambung pula dengan prolog Vietnam.
 
Tahun 2013 ini saya buka entry dengan cuti-cuti. Sebenarnya memang tak ada planning pun nak keluar negeri pun. Tambahan pula dah confirm ke Kinabalu pada Mei nanti. Namun, beberapa hari lepas, saya diproposed oleh teman ofis untuk ke Vietnam sempena tiket tambang murah dari Air Asia. Oleh kerana harga tiket yang sangat reasonable itu dan trip secara berkumpulan, saya terus bersetuju.
 
Berapa harga? Hmm...untuk tiket Penang-KL-Ho Chin Minh dua hala dan untuk dua orang, RM648. Jumlah ini termasuk dengan total service charge dan tambahan bagasi 20kg sewaktu hala balik nanti. Kalau kira untuk seorang, jumlahnya ialah RM324. Bagi orang yang tak pernah ke luar negara macam saya ni (baru nak merasa) murah la. Harga tiket tu kurang lebih macam saya ke KK juga. Cuma bezanya trip ini menggunakan pasport...itupun belum ada lagi.
 
Memandangkan kami akan pergi bulan November, maka masih banyak masa untuk himpun duit buat perbelanjaan di sana. SiDia pun dah bersetuju akan support kos buat pasport. Perbelanjaan membeli-belah ke Kinabalu pula akan 'dikuruskan'. Sesuailah dengan tema Kinabalu untuk berbulan madu, maka saya rasa fokus kewangan akan lebih ditumpukan untuk ke Vietnam. Tak naklah sampai berhutang semata-mata nak pergi bercuti.
 
Well...now I can start with collect info about hotel and etc. Satu perkara yang saya baru tahu, rupa-rupanya orang Malaysia pergi Vietnam macam pergi ke Bandung. Ramai, kerap dan tujuannya untuk bershopping. Psstt...senyum tirus siDia kalau dengar ni hehehe...

2 comments:

Aziela said...

Tak pernah ke Vietnam juga. Cuma sempat ke Bangkok jer. Nanti share stories yer. By the way, thank you singgah my blog yer. Salam perkenalan.

FaZa said...

Insyaallah...akan cuba tulis details tentang HCM nanti. Salam perkenalan kembali.